Sprawy spadkowe
Świadczę pomoc prawną we wszelkich sprawach spadkowych. Nieważne jak skomplikowana i trudna jest sprawa – jestem gotów rozwiązać Twój problem. Przeanalizuję informacje, które mi przekażesz i doradzę najlepszą ścieżkę postępowania. Zwracając się do mnie, oszczędzisz swój czas, nerwy i pieniądze. Skontaktuj się ze mną jeszcze dziś!
W jakiej sprawie mogę Ci pomóc?
Odrzucenie i zrzeczenie się spadku
Odrzucenie spadku, potoczne nazywane czasami ,,zrzeczeniem się spadku”, jest uprawnieniem spadkobiercy, z którego powinien on skorzystać, jeżeli obawia się, że w skład spadku mogą wchodzić długi i inne pasywa. U mnie dowiesz się jak złożyć stosowne oświadczenie o odrzuceniu spadku, aby mieć pewność, że nie przejmiesz zobowiązań spadkodawcy. Jeżeli minął Ci termin do złożenia takiego oświadczenia – nie wszystko stracone! Jestem w stanie pomóc nawet w takiej sytuacji. Nie wahaj się również skontaktować ze mną, jeżeli do spadku zostało powołane Twoje dziecko.
Udało mi się skutecznie pomóc wielu ludziom i mogę pomóc także Tobie. Poprowadzę Twoją sprawę i zastąpię Cię przed sądem. Umowa jaką zawrzemy obejmuje w szczególności następujące usługi:
Zachowek i wydziedziczenie
Zachowek ma za zadanie chronić najbliższych krewnych spadkodawcy przed całkowitym pominięciem przy dziedziczeniu majątku. Wydziedziczenie polega zaś na pozbawieniu tych potencjalnych spadkobierców prawa do zachowku. Zajmuję się sprawami dotyczącymi każdej z tych prawnych instytucji.
Jeżeli otrzymałeś tzw. pusty spadek, gdyż spadkodawca wcześniej przekazał innym krewnym swój majątek w drodze darowizny – skontaktuj się ze mną. Jest to najczęstsza sytuacja pojawiająca się w tego typu sprawach i w związku z tym mam bogate doświadczenie w rozwiązywaniu takich problemów. Udało mi się skutecznie pomóc wielu ludziom uzyskać należny im zachowek. Mogę pomóc i Tobie!
Inną sytuacją jest przekazanie przez spadkodawcę w testamencie całego swojego majątku konkretnej osobie, z pominięciem pozostałych spadkobierców. Takie rozrządzenie może, ale nie musi, wiązać się z wydziedziczeniem tych krewnych. Jeżeli zostałeś pominięty w testamencie, możesz albo dochodzić należnego Ci zachowku, albo kwestionować sam testament.
Nieco bardziej skomplikowana sytuacja zachodzi przy wydziedziczeniu. Istnieją trzy sposoby obalenia wydziedziczenia. Pierwszy polega na podważeniu samego testamentu. Jeżeli bowiem taki testament zostanie uznany za nieważny, nieważne będzie również wydziedziczenie w nim zawarte. Drugi sposób polega na zakwestionowaniu przyczyn wydziedziczenia. Trzeci sposób polega na udowodnieniu, że spadkodawca przebaczył wydziedziczonemu spadkobiercy.
W trakcie konsultacji doradzę optymalne rozwiązanie, a następnie dokonam za Ciebie wszelkich formalności oraz zastąpię Cię przed sądem. Umowa jaką zawrzemy obejmuje w szczególności następujące usługi:
Podważenie testamentu
Ważność testamentu zależy od spełnienia kilku warunków. Po pierwsze, testator (spadkodawca) musi mieć pełną zdolność do czynności prawnych. Oznacza to, że testamentu nie może sporządzić np. osoba ubezwłasnowolniona. Po drugie, testator musi mieć możliwość świadomego albo swobodnego powzięcia decyzji i wyrażenia woli. Jakiekolwiek problemy zdrowotne testatora o podłożu psychicznym lub neurologicznym mogą zatem mieć wpływ na ważność testamentu. Po trzecie, sam testament musi zostać sporządzony w odpowiedniej formie. Jeżeli dowolny z tych warunków nie został spełniony, wówczas testament jest nieważny z mocy prawa.
W mojej praktyce zajmowałem się licznymi sprawami dotyczącymi podważenia testamentów, w tym również testamentów w formie aktu notarialnego. Dzięki nabytemu doświadczeniu, mogę przeanalizować Twoją sprawę i ocenić szanse powodzenia w przypadku wejścia na drogę sądową. W ten sposób unikniesz wysokich kosztów przegranego procesu lub wykorzystasz swoją możliwość uzyskania korzystnego rozstrzygnięcia.
Jeżeli zdecydujesz się dochodzić swoich praw, wówczas poprowadzę Twoją sprawę i zastąpię Cię przed sądem. Umowa jaką zawrzemy obejmuje w szczególności następujące usługi:
Nie chcesz zlecać sprawy, a wyłącznie uzyskać odpowiedzi na kilka pytań?
Jest to możliwe! Skontaktuj się ze mną i przedstaw zwięźle Twoją sprawę. Ustalę wówczas koszt porady prawnej i przedstawię go do Twojej akceptacji. Nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów poza zaakceptowaną kwotą. Nie musisz martwić się o tykający zegar -poświęcę Ci tyle czasu ile będzie niezbędne, abyś uzyskał odpowiedzi na wszystkie pytania.
Jak przebiega podpisanie umowy
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), uprzejmie informuję, że:
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Piotr Wójcik, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod firmą Adwokat Piotr Wójcik z siedzibą w Warszawie przy ul. Zygmunta Hübnera 5 lok. 102, NIP: 5311722146, REGON: 529401146.
- Kontakt z Administratorem danych jest możliwy pod adresem e-mail: biuro@adwpw.pl pod numerem telefonu +48 690 911 467 lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Kategoria przetwarzanych danych osobowych to w szczególności: imiona, nazwisko, nazwa, adres, PESEL, NIP, adres e-mail, numer telefonu, data urodzenia, nr i seria dokumentu tożsamości.
- Podanie danych osobowych przez Klienta w związku z zawieraną umową o świadczenie usług prawnych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia i wykonania tej umowy.
- Dane podane przez Klienta w związku z zawartą umową o świadczenie usług prawnych będą przetwarzane w celu zawarcia i wykonania tej umowy – podstawę prawną przetwarzania danych stanowi niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest Klient (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Ponadto dane Klienta będą przetwarzane w celu realizacji przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów podatkowych – podstawę prawną przetwarzania danych stanowi wypełnianie obowiązku prawnego spoczywającego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych).
- Ewentualnie dane Klienta mogą być przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń związanych z zawartą z nim umową lub obrony przed takimi roszczeniami – wówczas podstawę prawną przetwarzania danych stanowi niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest możliwość dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Adwokaci korzystają z wyłączeń przewidzianych w RODO m.in. z uwagi na obowiązek dochowania tajemnicy zawodowej oraz ze względu na konieczność ustalenia, dochodzenia lub obrony praw i roszczeń Klienta.
- Dane Klienta będą przechowywane do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy o świadczenie usług prawnych lub do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych i podatkowych (w zależności, od tego, które z w/w zdarzeń nastąpi później). W przypadku nie zawarcia umowy o świadczenie usług doradztwa prawnego dane Klienta będą przetwarzane do czasu zakończenia wymiany korespondencji.
- Dane Klienta mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, na podstawie umowy zawartej z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora (np. biuro rachunkowe, firma hostingowa, dostawca oprogramowania itd.). Dane mogą być także przekazywane do sądów, organów administracji publicznej, mediatorów oraz innych podmiotów publicznych i prywatnych – jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji usługi doradztwa prawnego.
- Dane Klienta nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, chyba że będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji usługi doradztwa prawnego. Podstawą prawną przekazania danych będzie wówczas jego niezbędność do wykonania zawartej z Klientem umowy o świadczenie usług doradztwa prawnego.
- Klientowi przysługuje prawo do dostępu do swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, Klientowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych. W zakresie w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest zgoda, Klient ma prawo jej wycofania, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim dane Klienta są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – Klientowi przysługuje także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora danych osobowych Klienta w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, które następnie Klient może przesłać innemu Administratorowi danych. Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że przetwarzanie danych odbywa się w sposób niezgodny z prawem. W celu skorzystania z powyższych uprawnień należy skontaktować się z Administratorem.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych, decyzje dotyczące Klienta nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany (bez udziału człowieka).